Η Αθηνά-Άννα Χριστοπούλου είναι προϊσταμένη του Τμήματος Προάσπισης Δικαιωμάτων Μαθητών με Αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Είναι επίσης εθνική εκπρόσωπος στον Ευρωπαϊκό Φορέα Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης καθώς και μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο στην «Εκπαιδευτική Ψυχολογία» από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, μεταπτυχιακό τίτλο στην «Εκπαίδευση και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ειδίκευση: Ειδική Αγωγή)» από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το London School of Education και μεταπτυχιακό τίτλο στις «Σπουδές στην Εκπαίδευση» από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Έχει, επίσης, ολοκληρώσει το Ετήσιο Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Επί του παρόντος ολοκληρώνει τις διδακτορικές της σπουδές στο πεδίο της ειδικής-ενταξιακής εκπαίδευσης στο ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ. Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός επί 23 έτη σε δομές γενικής και ειδικής εκπαίδευσης του ελληνικού και αγγλικού εκπαιδευτικού συστήματος, σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ καθώς επίσης και στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Επιπλέον, η επαγγελματική της εμπειρία περιλαμβάνει τη διδασκαλία επί ζητημάτων ενταξιακής εκπαίδευσης σε προγράμματα κατάρτισης εκπαιδευτικών και μεταπτυχιακά προγράμματα του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου της Κύπρου. Έχει επίσης συμμετάσχει ως συντονίστρια σε: α) πρόγραμμα τεχνικής υποστήριξης (SRSS) για την προαγωγή της ενταξιακής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, β) προγράμματα ERASMUS + με θέμα την ενταξιακή εκπαίδευση και γ) μια σειρά διακρατικών προγραμμάτων που διοργανώνει ο Ευρωπαϊκός Φορέας Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο των ερευνητικών της ενδιαφερόντων, έχει συμμετάσχει ως εμπειρογνώμονας σε ερευνητικά προγράμματα χαρτογράφησης δράσεων για κοινωνικά ευπαθείς ομάδες, στην ανάπτυξη οδηγών διαφοροποιημένης διδασκαλίας και στη δημιουργία προσβάσιμου υλικού για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έχει επίσης συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά επί ζητημάτων ενταξιακής εκπαίδευσης.
Share This Speaker